JellyPages.com

December 18, 2011

al-fatihah.

semoge roh nya dicucuri rahmat.
selepas zuhur atok pergi tinggalkan semua setelah 3bulan dia terlantar di hospital.
selepas satu, satu penyakit yg datang kepadanye.
aku seperti tidak mengerti kenape?
fikiran buntu, hati seolah olah berkate seperti ini semua 'buatan orang'
umi dan moksu juge merasekan bende yang same.
yelah first day dia ke hospital, dia seorang yg sihat serta boleh berjalan dengan kudratnye sendiri.

seperti yg aku tahu, pd mulenye dia ke hospital untuk menjalani pembedahan membuang batu karang di hempedunye,
sesudahnye pembedahan itu berjaye, dan dia masih boleh berkate2 seperti biase.
cume tak boleh makan dan minum je. biaselaa kan dah oprate kat bhgian tu.
mase nie aku tak sempat nak g mlwt dia, sbb aku di ipoh.
then, bile aku balik aku dpt tau yg dia dah masuk ICU kerana ade masalah pula dgn buah pinggang nye.
aku pergi melawat dia, tp macam tu jelah. terlantar di atas katil hospital, wayar2 berselirat yg dicucuk di serate badannye. sangat perit melihat dia bernafas, dngn dibantu mesin2. hmm :(

setelah 2bulan dia disitu, sekali dia ditukaar ke wad biase, tp masih tidak dpt berkate ape2.
kemudian tup tup dpt tahu dia ditukar ke ICU semula kerana keadaan nye semakin parah.
hanya Allah yg tahu penderitaan yg dia lalui.
aku pergi melawatnye lg di wad ICU. keadaan nye makin teruk.
tak dapat nak gambarkan, tp rupe asal dia lain dr yg dia sakit. sangat teruk, aku tak sanggup nak melihat nye dan hanye mampu sedekah kan al-fatihah sahaje.
selang seminggu selpas tu, kami dpt berita yg dia mengalami masalah di bahagian jantung.
seperti yg aku tahu, bg pesakit yg mmpunyai masalah jantung akan dipasangkan pacemaker bg mmbntunye bernafas,
nenek pergi melawat dia, atok ni adik kepade nenek aku.
nenek cerite sewaktu di hosptal, nenek membacekan arwah yassin dan nenek nampak air matenye berlinang. sedih aku mendengar nye.
akhirnye, semalam dia pergi meninggal kami semua setelah 3bulan bergelut dalam kesakitan.

tak dapat lg dgr senda gurauan dia, 
tak ade lg dia nak mengusik aku dan umi :(
aku rindu kan dia. even dia hanye atok sedare, tp aku sayang dia.
ya Allah moge kau tempatkan dia di tempat orang2 yg beriman. aminn.

#maaf post kali nie panjang, hanye ingin berkongsi kesedihan. thanks kpd yg sudi membace (: